Aktualności

Na dzikich Andamanach

Powrót na Zakazane Wyspy

Po 7 latach przerwy znów odwiedziliśmy archipelag Andamanów i Nikobarów na Oceanie Indyjskim. Ten zupełnie dziki zakątek świata zajmuje szczególne miejsce w naszych sercach. To właśnie tutaj po raz pierwszy zorganizowaliśmy w pełni poppingową wyprawę, tutaj poznaliśmy smak tropikalnego łowienia GT jak i wielu innych, egzotycznych drapieżników, których siła i waleczność wciąż wprawiają nas w totalne osłupienie. Od tamtej pory minęło już 15 lat i przez ten czas odwiedzaliśmy to łowisko wiele razy. Na Andamany wyprawy bywały różne – od przeciętnych, gdzie nasze plany krzyżowała mało łaskawa pogoda aż po rewelacyjne, gdzie wszystko przebiegało zgodnie z oczekiwaniami. Ten wyjazd należał właśnie do takich. Mieliśmy wspaniałą aurę (bez przeszkód przepłynęliśmy na Mały Andaman, ponad 170 km po oceanie), a ryby pięknie współpracowały.

Biorąc pod uwagę, że 3/5 załogi było na poppingu po raz pierwszy to poradziliśmy sobie lepiej niż dobrze. W sumie złowiliśmy 7 GT w granicach 30 kg, jednego 40 kg i dziesiątki średniaków 10-20 kg. Kilkanaście zaciętych pojedynków przegraliśmy, przede wszystkim z doggami (dogtooth tuna). Nie było z nimi równoprawnej rozmowy mimo bardzo dobrze przygotowanego sprzętu. Przypony 80 LBS strzelały, a jak zakładaliśmy grubsze to nie chciały brać (czemu to wystarczy spojrzeć na ich oczy - są jak spodki i te tuńczyki bardzo dobrze wszystko widzą). To trudna ryba - wielka, zła i wściekła a pierwszy odjazd dużej sztuki jest po prostu nie do zatrzymania. Ale co się odwlecze to nie uciecze. W 2024 robimy wyjazd celowo na te ryby i już teraz, oficjalnie zapowiadamy na nich pełen odwet!

Przy okazji tej podróży, jak zwykle zwiedziliśmy kawałek innego świata, który jest piękny - Indie. Czasami przytłaczający, niezrozumiały i straszny. Ale mimo wszystko fascynujący i piękny. Podróżować jedynie za rybami to trochę bez sensu, przynajmniej jak dla nas. Dlatego zawsze staramy się zostać choć kilka dni dłużej - żeby zrozumieć, spróbować, poznać...

A teraz zapraszamy Was do obejrzenia galerii z zakończonej właśnie wyprawy i zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych. Następne andamańskie terminy planujemy na sezon 2024.